Yaklaşık 2 ay süren Asya gezimizde hem kötü hem iyi hem de çok iyi yerlerde konakladık. Fiyatları genelde ucuzdu. Zaten Asya’da konaklama hep daha ucuzdu 🙂 Şimdi rotamıza göre sıralayalım;

1 – Hotel Pudu 88 / Kuala Lumpur ( Malezya )

KL’deki Hostel’i biz Türkiye’deyken Booking.com’dan ayarlamıştık. En çok baktığımız özellik konumu olduğu için fotoğraflara aldanıp tuttuk hemen.Geceliği 45 liraydı.  Kahvaltı dahil olmasına rağmen jetlag etkisi ile iştahımız kaçtığı için hiçbirşey yiyemedik 🙂 China Town bölgesine, Petronas kulelerine yürüme mesafesindeydi. Konumu gerçekten çok iyi, Pudu Metro istasyonu önündeydi fakat aynı şeyi hostelin kendisi için söyleyemeyeceğim. Yaklaşık 10 m2 bile olmayan odası, şehrin gürültüsü, eşyaların kirliliği , ortak banyo ve tuvaletin kirliği vs vs.. Hatta bu yüzden olacak ki 2.gecemizde baya bi ağlamıştım nereye geldim ben diye 🙂

Couchsurfing ( ELham )

Otel ve Hostel dedik ama Elham’ın evini de yazmadan geçemeyeceğim. Pudu’dan sonra resmen saray gibi geldi 🙂

Elham bizi Couchsurfing aracılığı ile bulup evine davet etti. Bize bir taksi gönderip metro durağından aldırdı. Önünde karşıladığı bu evde 3 gün için gelip 12 gün kaldık. Günlerin nasıl geçtiğini anlamadık bile. O kadar güzel bir misafirperverliği vardı ki biz çok sıkı dost olduk. Sanırım şuanda uçağa atlayıp Kuala Lumpur’a gidersem, kapısını çalacağım ilk insan o’dur. Lüks bir sitede yer alan villasının en üst katını bize verdi Elham. Geceleri terasta baya eğlendik. Güzel göl manzarasıyla uyanıp bahçede akşama kadar sohbet ederdik.. Çok özlediğimi farkettim şuanda 🙂

2 ) Rainbow Lodge / Langkawi ( Malezya )

Langkawi’de konakladığımız yeri facebook gruplarından tanıştığımız bir arkadaşımızın tavsiyesi ile bulduk.Gecelik 2 kişilik fiyatı 55 liraydı. 3 Gece kaldık. Odası idare eder. Özel duş ve Wc mevcut. İnternet var. Kahvaltı ya da yemek dahil değil. Otelde tur masası mevcut. Motosiklet kiralayabiliyorsunuz. Bu otelde en sevdiğim yer bahçesindeki çardak benzeri yerdi. Gece resmen huzur veriyor 🙂

3 – Diamond Home Resort / Krabi ( Tayland )

Krabi’nin Krabi Town bölgesinde yer alan bu otelden biz çok memnun kaldık. Fiyatı gecelik 2 kişi 30 liraydı. Size özel çift kişilik odada özel duş ve Wc bulunuyor. Ücretsiz Wifi var. Kahvaltı ya da yemek dahil değil. Otelde tur masası mevcut. Motosiklet kiralayabiliyorsunuz. Resepsiyondaki kadın çok ilgili ve güleryüzlüydü. Otelde bir de yüzme havuzu var . Şehir merkezi ya da Ao Nang plajına rahatça gidebilmek için günlük 5$ ‘ a motosiklet kiraladık. Çok keyifli günler geçirdik otelden ve hizmetinden de çok memnun kaldık.

4 – Total Inn / Phuket ( Tayland )

En sevdiğimiz otel sıralamasında 2. sırada olan bu otel gecelik çift kişilik bir oda 55 liraydı. Çok geniş, ferah temiz bir odası mevcut. Özel duş ve Wc var. İnternet mevcut. Otelde tur masası mevcut. Motosiklet kiralayabiliyorsunuz.  Hemen cadde üstü olduğu için sürekli dışarıdaydık zaten. Burası bizim dinlenme yerimizdi. Özellikle gündüzleri otelde de çok fazla vakit geçirdik. Özellikle resepsiyondaki şirin kadının gülen yüzünü hiç unutamıyorum 🙂

Phuket / Total Inn

5 – Sawasdee Smile Inn / Bangkok ( Tayland ) :

Sırf Kho San Road ‘da takılacağız diye tuttuğumuz şu lanet hostelden bahsetmek bile istemiyorum açıkçası. Berbat bir yerdi. Rezervasyondaki aşırı makyajlı ve aşırı suratsız kız, Murat’ın sorularına cvp bile vermeye tenezzül etmedi. Üstelik Murat bu duruma sinirlenince “git başka otel bul o zaman” gibi kaba bir cevap verdi. Murat’ı zor zaptedip odaya çıktık. Afedersiniz ama Leşş gibi kokuyordu. Yılbaşı haftası olmasa başka yerler bulurduk ama hiçbir otelde boşyer olmadığı için buraya 3 gün katlanmak zorunda kaldık. Anlatacak bişeyi de pek yok. Tavsiye etmiyoruz.

6 – Sok San Road Hostel / Siem Reap ( Kamboçya )

Bangkok’tan SiemReap’e 12 saat süren bir yolculuk sonrası vardığımızda rahat bir 40 dk’mız da bu hosteli aramakla geçti. Hadi bulduk , resepsiyona varıp rezervasyonumuzu gösterince resepsiyondaki kızla adamın değişen yüz ifadeleri bana kocaman bir sorun olduğunu gösteriyordu. Bu uyanıklar , biz gündüz gelmeyince yerimize müşteri almışlar otel dolu sizi alamayız dediler. Adamla 1 saat kavga ettim. Bana bom boş bi odada kartondan yer yatağı yapmış buna yatın dedi. Bana ücretsiz otl ayarlamasını ve ertesi gün rezervasyonumun o günden başlayarak burada konaklayacağımı söyledim e bu şekilde hallettik. Her yeri eski fayanstan olan bu odada tuvalet kokuyordu ve ben çok fena hasta oldum. Ateşim çıktı 1 gece boyunca şuurumu kaybetmemek için elimden geleni yaptım.Allah’tan Bisiklet turu,Angkor Wat ve akşam gezileri ile otelden uzak kaldık da kendimize geldik.  Günlük çift kişilik , duşu ve Wc dahil oda 8 dolar, internet mevcut. Otelde tur masası mevcut. Şehir içinde bisiklet kiralayabiliyorsunuz.

7 – The Green Home / Siem Reap ( Kamboçya )

Burası Murat adeta aşık olduğu yer. Siem Reap’in şehir merkezine 5km uzaklıkta fakat köy gibi bir alanda. Hiç turistin olmadığı tamamen yerlilerin bulunduğu bir bölge. Yemşeşil tarlaların orasında bir ev. Gekkoların bizimle uyuduğu doğal bi yer.Gecelik 2 kişi 25 liraydı.  Duş ve Wc’nin ortak kullanılıyor burda. İki çeşit oda var, biri yukarda olan ahşap oda, diğeri altkatta olan betonarme binadaki oda. Biz hem yukarda hem aşağıda kaldık.

8 – Golden River Bungalow / Sianoukville ( Kamboçya )

İşte burası benim, daha doğrusu bizim favorimiz. Harikaydı! Denize 100 mt yürüme mesafesi, arkasında kocaman nehir manzarası ve otelin doğal ortamla uyumu bizi mest etti. Balayı yapacak olsaydık buraya gelirdik heralde. Öyle abartılı biz lüks , hizmet vs yoktu. Biz doğasına hayran kaldık. Oda kötü olmadığı için bize göre güzeldi. Personeller de güleryüzlüydü.Günlük iki kişilik oda 55 liraydı. Odada özel Banyo ve Wc mevcut. İnternet var.Otelde tur masası mevcut. Motosiklet kiralayabiliyorsunuz. Tek olumsuz özelliği, şehre 10 km uzak olması. Ama bu bizim için bir sorun teşkil etmedi zaten şehir için değil doğa için gelmiştik. Otres 2 plajı da bu arada harika. Bu bölgedeki en iyi otel ve plaj diyebiliriz. Ayrıca klibimi de burda çektim. Buradan izleyebilirsiniz 🙂

9 – Sinan Guesthouse / Sihanoukville ( Kamboçya )

Bir önceki otelimizden ayrıldıktan sonra 2 günlüğüne Koh Rong adasına gitmiştik. Oradaki otelimiz de adanın diğer tarafında olduğundan, deniz çok dalgalı diye bizi götürememişlerdi. O yüzden adada tanıştığımız Türk arkadaşlar sayesinde ücretsiz olarak 2 gece konaklayabildik. Konakladıkları yer otel olmadığı için yazmadık. Dönüşte, gezmek değil de dinlenmek amacıyla kalabileceğimiz rahat ve sakin bir yerde otel aradık. Bu Türk otelini bulduk. Merkezden yürüyerek ulaşabildiğimiz otel resepsiyonundaki çocuk çok güleryüzlüydü. Odalar da gayet güzel ve temizdi. 5 gün kafa dinlemek için konakladıımız otel gecelik kişi başı 25 liraydı. Odalarda Duş ve Wc mevcut. İnternet var. Otelde tur masası mevcut. Motosiklet kiralayabiliyorsunuz.

10 – Boeung Chhouk Guest House / Phnom Penh( Kamboçya )

Kuala Lumpur’a dönmek için geldiğimiz Kamboçya’nın başkenti Phnom Penh’de halkın yaşadığı bölgede görmek isteyeceğimiz çok değişik yaşam tarzının ortasında bir yer. Odası küçük ve havasız. Ama gece pazarı hemen önünden başlıyor. Bu bölgede halk bana öcü gibi bakıyordu saçlarım afkira örgüsü ve rengi pembe olduğu için 🙂 Otelde bahsedilecek pek bişey de yok açıkçası. 2 gece kaldığımız otelde gecelik çift kişi 27 liraydı. Banyo ve Wc dahil, internet var.